czwartek, 20 lipca 2017

JAK NAGRYWAĆ NA YOUTUBE - czyli RECENZJA książki ,,Dziewczyny vlogują'' Emmy Moss

Autor:  Emma Moss
Tytuł oryginału:  Girls Can Vlog-Lucy Loczek: Online Disaster
Tłumaczyła:  Aleksandra Czyżewska-Felczak
Wydawnictwo:  Znak emotikon
Liczba stron:  272
Data wydania:  9 maja 2016r.
Kategoria:  literatura młodzieżowa
Moja ocena:  6/10

,,Może tylko miała coś na twarzy? Glut zwisał jej z nosa? Papier toaletowy przyczepił jej się do buta?"




Na tę książkę natknęłam się przeglądając stronę Empika. Od samego początku, gdy tylko ją zobaczyłam, pomyślałam ,,O bardzo podbne do GIRL ONLINE''.Przynajmniej z okładki, bo treść kompletnie nie. Chcąc dowiedzieć się o niej czegoś więcej zajrzałam do opisu. Tam niewiele się dowiedziałam. Widniał jedynie fragment rozmowy przyjaciółek. Mimo to kupiłam ją, a co - zaryzykuję. Przy odbiorze książki, moją uwagę zwrócił napis, który jest pokryty brokatem - czego na  powyższym zdjęciu nie widać.

Co do ,,wnętrza'' książki bardzo szybko mi się ją czytało. Druk ma w miare duży, dzięki czemu czyta się sprawnie. Jest ona urozmaicona o zdjęcia i obrazki, co również jest na plus przy takiej tematyce. Treść napisana jest językiem zrozumiałym, codziennym. Można powiedzieć, że nawet młodzieżowym.
Muszę stwierdzić, że zawiodłam się trochę na tej książce, gdyż pisana jest narracją trzecioosobową, co jest uciążliwe. A ja osobiście nie przepadam za taką narracją, ale cóż.



Wszystko zaczyna się od tego, że Lucy - głowna bohaterka tej młodzieżówki przeprowadziła się z Ameryki do Angli, ze względu na sytuację majątkową rodziców. Jej przyjaciółka - Morgan nagrywa filmiki na youtube i gdy Lucy wyjeżdżała, dała jej kamerę, aby również je kręciła. Ona niestety uważała, że jest zbyt nieśmiałą osobą do nagrywania.

 W nowym miejscu, sama bez przyjaciół. Musiała poradzić sobię z nieśmiałością i samotnością.
 No więc nastał ten dzień. Lucy wybrała się do nowej szkoły. Kolorowo nie było, a wręcz przeciwnie. Jak to ona ujęła ,, Był to najgorszy dzień w jej życiu''. Diana- uważana za najlepszą dziewczynę w szkole wrzuciła do internetu upokarzający dziewczynę filmik. Wtedy jej nowo poznane przyjaciółki - Hermiona, Abby oraz Jessie namówiły ją, aby wrzuciła coś do sieci. Tak oto zaczeła się przygoda Lucy z YOUTUBE. Z dnia na dzień miała coraz więcej wyświetleń i subskrypcji. Nagrywała razem z przyjaciółkami jak to dekorują babeczki, biorą udział w przesłuchaniach, czy też nocują wszystkie razem.
Nie ukrywam, że pojawia się również chłopak w jej życiu. Gdy Lucy pomaga mamie na farmie, poznaje Sama. Szczerze mówię, że jego postać bardzo mi się spodobała. Był taki - nietypowy. Sprawił, że Lucy miała mieszane uczucia co do niego.

Dziewczyna na imprezie hallowenowej poznaje również swoją ulubioną youtuberkę - Czerwoną Babeczkę. To dzięki niej na kanale LucyLoczek zostało wprowadzonych kilka zmian dzięki czemu on nabrał tępa.


Na końcu autorka przedstawia taki mini poradnik ,,jak zacząć nagrywać na youtube''. Mnie osobiście nie przypadł do gustu, ale jest on pomocny dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę w internecie.

Mimo, że przeczytałam tę książkę w 5 godzin, i spodobała mi się ona, to na zakończeniu również bardzo się zawiodłam. Tym bardziej , że nie ma kontynuacji. Została ona przerwana tak, jakby autorce nagle nie chciało się dalej pisać. Szkoda, bo mogłoby powstać wiele nowych wątków. Pamiętajcie, że to tylko moja subiektywna opinia. :)
Jeżeli szukacie książki na jeden wieczór, polecam wam sięgnąć po tę młodzieżówkę. Moja rada: Czytając nie wczuwajcie się za bardzo, bo potem możecie czuć wielki niedosyt - tak jak ja.

DAJCIE ZNAĆ W KOMENTARZU NA JAKIEJ KSIĄŻCE WY SIĘ ZAWIEDLIŚCIE I DLACZEGO.

Martyna XoXo. 










Udostępnij

7 komentarzy :

  1. Książka raczej nie dla mnie. Nie przepadam za takimi książkami, ale dla odrobinę młodszych ode mnie czytelników może się spodobać. Powiem mojej siostrze o "Dziewczyny vlogują" może jej przypadnie do gustu.
    Niemniej jednak fajna recenzja, życzę powodzenia w dalszym pisaniu, bo świetnie Ci idzie.

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też nie była przebojowa, ale jak na jeden wieczór ok. Dziękuję i również pozdrawiam <3 Martyna

      Usuń
  2. Hej, nominowałam Cię do Book Tag'u: http://bibliotekaamarzen.blogspot.com/2017/07/jestem-hejterem-book-tag.html
    Pozdrawiam,
    Posy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Bardzo się Cieszę :). Dziękuję i postaram się na niego jak najszybciej odpowiedzieć <3 BUZIAKI :*

      Usuń
  3. No i gdzie posty?! Poczytałoby się coś, a tu pusto... :P
    Dominika z bcholic13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, fakt zaniedbałam, ale miałam swoje powody. Jutro z rana post z wyjaśnieniem. Mam nadzieję, że mi wybaczycie, zrozumiecie mnie i zostaniecie ze mną dłużej :) POZDRAWIAM <3

      Usuń
  4. Zdecydowanie raczej nie zabłądzę w jej stronę


    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.