sobota, 12 sierpnia 2017

,,Chłopak z sąsiedztwa'' Kasie West - Bo najlepiej rozmawia się nocą....


Jeżeli chcesz choć na chwilę oderwać się od problemów i swojego świata, koniecznie sięgnij po tę pozycję!!


Autor:  Kasie West
Tytuł oryginału:  On the Fence 
Przekład:  Jarosław Irzykowski
Wydawnictwo: Feeria Young
Liczba stron:  350
Data wydania:  12 października 2016r.
Kategoria:  literatura młodzieżowa
Moja ocena: 10/10



   ,,Sami kształtujemy nasze życie...''





Była recenzja ,,Chłopaka na zastępstwo'' , w takim razie dziś trochę o ,,Chłopaku z sąsiedztwa''. Pragnę wspomnieć, że Kasie West po raz kolejny ukazuję problemy, które dotykają wielu z nas. Dodatkowo cytaty ! Ich udział również gra małą rolę. Kocham cytaty z ksiażek tej autorki.

Charlie Reynolds to typowa chłopczyca. Nic dziwnego. Wychowała się bez matki wśród samych facetów - ojciec i czterech braci ,z czego jeden to sąsiad - Braden. Dziewczyna nigdy się nie malowała, nie ubierała sukienek, ani nie chodziła na typowe kobiece imprezki. Krótko mówiąc z kobiecością była w tyle. 
Gdy Charlie po raz kolejny dostaje mandat i nie udaje jej się wymigać podając nazwisko ojca, ten każe jej znaleźć pracę, by sama zarobiła na spłatę. Chcąc, nie chcąc dziewczyna chodzi po mieście wraz z bratem szukając czegoś dla siebie. W końcu natrafia na sklep z... ekskluzywną odzieżą, gdzie przechodzi pewną metamorfozę...









,, Nie możemy pozwalać, by to chłopcy określali, co o sobie sądzimy. Zanim pozwolisz jakiemuś chłopcu coś w sobie ocenić, musisz sama wiedzieć, kim jesteś''.







Powiem wam, że książka od pierwszej strony mnie wciągneła, mimo że czytałam ją po raz drugi. Czcionka jak zawsze u tej autorki odpowiedniej wielkości, a styl prosty i zrozumiały. Kartki przekręcały się migiem.  

Na tym nie skończę. Chłopacy dla Charlie od zawsze byli przeciwnikami w grze. Od pewnego czasu to się zmieniło. Evan to przystojniak, który mocno zawrócił dziewczynie w głowie.
Z czasem Braden, który był traktowany jako najlepszy przyjaciel, zacznie sprawiać, że serce Reynolds zacznie szybciej bić na jego widok.

,, Zakochanie się w kimś, kto wolał być Twoim przyjacielem - należało nazwać torturą, bez dwóch zdań''.

Ale i tak nic tak bardziej nie urzekło mnie w tej ksiażce jak nocne rozmowy Charlie z Bradenem przez płot. Potrafił jej słuchać godzinami. Był nieco inny niż w dzień. Charlie czuła się, jakby rozmawiała z księżycem''.





,, - Czemu to robimy? Czemu w dzień zachowujemy się, jak gdby nigdy nic?
 - Ponieważ to tutaj jest jak sen. Nie musi być prawdziwe. Wydaje się niemal, że unosimy sie tuż nad granicą świadomości, mogąc mówić wszystko, cokolowiek zechcemy, z rankiem, jak to bywa ze snami, ten stan się powoli rozwiewa.''






Książka nie opiera się tylko na miłości.Przeszłość głównej bohaterki skrywa pewny sekret. Tylko jaki? Czy uda jej się go rozwiązać i czy da radę stawić jemu czoła?

Książkę tą polecam każdemu! Jest delikatną przyjemną lekturką, przy której serce szybciej bije, a ciekawość nie zna granic. Przekazuje nam pewną mądrość życiową w sposób naturalny. Oczywiście śmieszne fragmenty rozweselają historię tej rodzinki, która nie do końca jest szczęsliwa.
Dopiero co skończyłam ją czytać po raz drugi, a już najchętniej zaczęłabym czytać od nowa :)
Z chęcią obejrzałabym jej ekranizację. 

,,Bywa, że spodziewamy się od ludzi więcej, niż mogą nam w danym momencie dać''.

Dodam tylko, że moje zdjęcia na blogu będą nieco inne. A to wszystko za sprawką bookstagrama, którego założyłam kilka dni temu. Jestem na nim codziennie, tak więc zapraszam was serdecznie <3
Możecie kliknąc w link lub po prawej stronie na zdjęcia :D
https://www.instagram.com/okiembibliofila/ 

CZYTALIŚCIE?? Podobają się zdjęcia?


Martyna XoXo.








Udostępnij

17 komentarzy :

  1. Bardzo lubię książki tej autorki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam nic tej autorki, słyszałam wiele pozytywnych opinii :)
    Ściskam mocno :*
    Karolina z lubieczytacrano.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam wiele dobrego o powieściach spod pióra tej autorki. Wstyd, ale jeszcze nic nigdy nie czytałam, chyba pora to nadrobić.

    Pozdrawiam,
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czeka na biblioteczce :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam wielką ochotę na książki tej autorki, ale musiałabym mieć od razu wszystkie 💙 Mam nadzieję, że będę je miała na swoim regale.

    redgirlbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam wielką ochotę na książki tej autorki, ale musiałabym mieć od razu wszystkie 💙 Mam nadzieję, że będę je miała na swoim regale.

    redgirlbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. W życiu nie czytałam książki tej autorki, ale może kiedyś po nią sięgnę. CO do zdjęć, mam z nimi jeden mały problem, ponieważ są mocno prześwietlone, w niektórych miejscach, a tak to wszystko byłoby lepsze. Nałożyłaś na to jakiś filtr?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Tori Czyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nakładałam filtr z instagrama ;) Dzięki za uwagę <3 Buziaki

      Usuń
  8. Nie czytałam, bo Kasie West pisze książki tak stricte młodzieżowe, że nie potrafię - i chyba nie chcę - się przełamać, by po nie sięgnąć. Ale odpowiadam na pytanie, czy zdjęcia są fajne - bo są :)

    Pozdrawiam,
    S.
    nieksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Dopiero zaczynam ze zdjęciami, dlatego każde kolejne staram się robić coraz lepsze :D
      Również pozdrawiam, a po książkę zachęcam gorąco, by oderwać się od rzeczywistości :) Buziaki

      Usuń
  9. Uwielbiam Kasie West! "Chłopaka z sąsiedztwa" czytałam w lipcu :) A teraz przede mną "Chłopak z innej bajki" <3
    Pozdrawiam, Ola
    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ,,chłopaka z innej bajki'' poluje! Daj znać jak przeczytać czy warto! Tak Kasie West pisze ciekawe książki <3 Buziaki :*

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.