poniedziałek, 17 lipca 2017

,,Błękit'' Lisa Glass


Autor:  Lisa Glass
Tytuł oryginału:  Blue (tom 1)
Przekład:  Anna Piasecka
Wydawnictwo:  Zielona Sowa
Liczba stron:  400
Data wydania:  5 lipca 2017r.
Kategoria:  literatura młodzieżowa
Moja ocena:  9/10
Kolejne tomy: ,,Air'' i ,,Ride''

,,Był o parę lat starszy ode mnie, miał dłuższe, brązowe włosy. Jego prawe ramię zdobił tatuaż, na którym było napisane ,,Surfuj albo giń''. Nie miałam pojęcia kim jest.''





Kolejna wakacyjna miłość? Być może, ale w innym stylu. Akcja rozpoczyna się dość nietypowo. 16-letnia Iris po namowie swojej przyjaciółki Kelly wybiera się na lekcję jogi. Tam poznaje uroczego, umięśnionego, jak i również wygadanego chłopaka- Zeke'a. Instruktorka na zajęciach dobiera uczestników w pary. Dziwnym trafem Iris zostaję połączona... z Zeke'm!!! Chyba każdy z nas domyśla sie, jakie pozycje wykonuje się na zajęciach jogi dla par. Nic dziwnego, że dziewczyna była trochę skrępowana. Mimo to od razu było widać , że tych dwojga ciągnęło do siebie. Po wyczerpującej lekcji udali się na plażę, by się lepiej poznać. Okazało się, że chłopak przyjechał tu na trochę do swojej babci, która coraz gorzej się czuję.


 Z dnia na dzień dziewczyna odkrywa, kim naprawdę jest Zeke. Ale czy jego życie jest tak idealne na jakie wygląda? Dość istotne informacje o nim ujawniają sie w dalszej części książki, dlatego też nie chciałabym wam zdradzać zbyt wiele. Powiem tyle, że jego rodzina jest bardzo chaotyczna, w przeciwieństwie do rodziny Iris. Jej rodzice nie do końca wierzą w zdolności córki i nie popierają jej hobby. Dlatego też musi się ona wymykać z domu, by móc swobodnie posurfować.
Pojawia się również kilka dramatycznych scen, gdzie między innymi głównym sprawcą jest Daniel- były chłopak Iris, który nie dokońca pogodził się z ich rozstaniem. Nikt by nie pomyślał, ale ukazuje się również wątek homoseksualistów i tego, jak są traktowani w dzisiejszych czasach.

Pod koniec pojawia się również akcja tocząca się wokół babci. Niestety więcej wam nie zdradzę bo boję się, że zacznę wam spoilerować, ale moge powiedzieć tylko tyle, że ten fragment był bardzo dziwnym fragmentem i nie wiem, co sądzić na ten temat (jeżeli czytaliście, to możecie powiedzieć co wy o tym sądzicie).
Zeke'owi bardzo zależy na dziewczynie. Widać to nawet po tym, jak ją traktuje. Jest dla niej delikatny, miły i kochany - co zauważa sama Iris. Tylko czy wierzy, że im się uda? Czy jest skłonna zmienić swoje życie dla niego? Ona jednak zawsze będzie się troszczyła o Daniela. Dlaczego? Czy Zeke i Iris dadzą radę i pokonają przeszkody, które stają na drodze do ich szczęśliwej milosci? O tym sami się dowiecie, sięgając po tę powieść. Gorąco ją polecam. Emocje nie opadają, co tylko nadaję uroku tej książce.

Krótko zwięźle i na temat. (Dopiero się rozkręcam hehe). Nic więcej nie da się powiedzieć o tej książce, gdyż ma ona wiele szczegółów, które bezmyślnie bym wam zdradziła. Według mnie jest ona naprawdę lekką i przyjemną młodzieżówką. Czyta się szybko. Mnie tak zaciekawiła, że pochłonełam ją w 2 dni. Koniecznie sięgajcie po tę książkę, bo naprawdę jest godna uwagi. A jak przeczytacie, to dajcie znać jakie wrażenia macie po jej przeczytaniu. 😊


Tak chwalę ją i chwalę, więc dlaczego oceniłam ją 9/10? Otóż miałam mały niedosyt związany z zakończeniem książki, ale nie zamartwiam się, bo wiem, że w następnej części ukażą sie ich dalsze losy.

Dajcie znać czy czytaliścię tę książkę i co o niej sądzicie :D

A i zapomniałabym. Napiszcie co chcielibyście, abym zrecenzowała. (Patrz moja biblioteczka ) :D
Martyna XoXo.



Udostępnij

12 komentarzy :

  1. Ciekawa recenzja i piękne zdjęcia <3 . Super szata graficzna bloga, widać, że się na tym znasz. Dobrze, że wreszcie zdecydowałaś się założyć bloga. Trzymam kciuki za jego rozwój i czekam na dalsze posty i recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. Pozdrawiam <3

      Usuń
  2. Według mnie i tak zdradziłaś sporo za dużo jeżeli chodzi o fabułę. Spokojnie jeden akapit by wystarczył, a tak to mam wrażenie, że znam już całą książkę. Za to chętnie bym poznała twoje odczucia po lekturze. Co dokładnie ci się podobało? Dlaczego to a nie coś innego? Jakie książka ma wady? Czy bohaterowie są dobrze napisani? Oczywiście wszystko bez spoilerów ;)

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Cieszę się, że pozostawiłaś swoją opinię. Starałam się zdradzić jak najmniej. Widocznie muszę dojść jeszcze do wprawy. :) Co do książki bardzo podobało mi się, że główni bohaterowie nie poddawali się, tylko robili wszystko by móc być razem. Uważam , że autorka w dobry sposób opisała Zeke'a i jego charakter, nie tylko względem dziewczyny ale i rodziny, a także Iris,która miała wiele ciężkich decyzji do podjęcia. Lisa Glass przedstawiła nie tylko zalety, ale i wady surfingu co się ceni. Dla mnie plusem przy czytaniu była narracja pierwszoplanowa. Jakoś trzecioplanowa nie za bardzo do mnie przemawia, o czym wspomnę przy kolejnej recenzji. Wracając do bohaterów - nie byli oni przerysowani. Wszystko zostało ukazane w sposób naturalny, a nie fantastyczny. Wielki plus dla autorki. Oczywiście okładka również przepiękna, brawa dla grafików :D
    POZDRAWIAM! Martyna

    OdpowiedzUsuń
  4. Następnym razem bardziej skup się na samej recenzji książki, a nie jej fabule. :D Trzymam kciuki i życzę szybkiego rozwoju bloga. :D
    Zapraszam do siebie, Patrycja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję <3 Przy kolejnej recenzji wezmę te uwagi do siebię :D Martyna

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka niezwykle mnie ciekawi, więc mam nadzieję, że w końcu uda mi się po nią sięgnąć :D

    ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sięgaj jak najszybciej <3 POZDRAWIAM I BUZIAKI :*

      Usuń
  7. Książka raczej nie dla mnie :) Fajna recenzja, chociaż za mało napisałaś o swoich odczuciach.

    Pozdrawiam cieplutko i ściskam :*
    M.
    martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie przepadasz za wakacyjnymi romansami to pewnie znajdziesz lepszą książkę, która Cię zaciekawi. Wiem, mało o nich napisałam. Nie wiedziałam jeszcze do końca jak pisać - w końcu moja pierwsza recenzja, ale myślę, że idzie mi coraz lepiej :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  8. Jestem ciekawa tej książki, zamierzam ją niedługo przeczytać :)

    Jestem ciekawa, jak twój blog się rozwinie, obserwuję :)

    Zapraszam do mnie,
    www.ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie po nią sięgnij. Dreszczyk gwarantowany :D Dziękuję bardzo, wpadnę napewno <3

      Usuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.