środa, 2 sierpnia 2017

,,Chłopak na zastępstwo'' Kasie West



Autor:  Kasie West
Tytuł oryginału: The Fill- in Boyfriend
Przekład:  Jarosław Irzykowski
Wydawnictwo: Feeria Young
Liczba stron:  400
Data wydania:  6 lipca 2016r.
Kategoria:  literatura młodzieżowa
Moja ocena: 10/10



,,Starałam się dzisiaj być lepszym człowiekiem, ale świat nie współpracuje.''




Wakacje to idealna pora na lekką i przyjemną lekturę jaką jest właśnie ta książka.

W życiu ciągle poznajemy nowe osoby. Gdy idziemy do nowej szkoły, pracy, na imprezę, albo przypadkowo na ulicy - tak jak Gia.
Bohaterka jest bardzo znaną i popularną nastolatką wśród rówieśników, a na dodatek stoi na czele swoich przyjaciółek, które w końcu chciałyby poznać jej chłopaka. Ten niespodziewanie, tuż przed balem maturalnym, zrywa z dziewczyną. Zrozpaczona Gia nie wiedziała co robić. Iść i wyznać prawdę, a może uciec do domu tłumacząc się złym samopoczuciem. Ona jednak nie da im tej satysfakcji. Rozejrzała się po prakingu i o! Znalazła rozwiązanie. Prosi nieznajomego, by ten wcielił się w rolę jej byłego - Bradley'a. W końcu i tak nikt nie wiedział jak on wygląda. Ale czy mogła przypuszczać, że to nie będzie jedorazowe spotkanie? I że to niepozornie zwykłe kłamstwo namiesza sporo w jej życiu..

,,-Coś się stało?
-Wszystko w porządku.
- A wiesz, że te trzy słowa to najczęściej powtarzane kłamstwo w naszym języku?''




Od razu spodobała mi się ta książka. Czytało mi się ją bardzo szybko. Ledwo się obejrzałam, a już trzymałam w dłoni ostatnią kartkę, próbując przekręcić na następną stronę - a tam co? OKŁADKA.
Styl autorki był lekki i zrozumiały, a duża czcionka tylko umilała czas czytania.

Wracając do fabuły. Bardzo, ale to bardzo mocno irytowała mnie Jules - jedna z ,,przyjaciółek'' Gii, która robiła wszystko, by dojść do prawdy, którą ukrywa jej przyjaciółka. Najchętniej wyrzuciłabym ją z tej ksiażki.


,,Jak mierzymy dzisiaj naszą zawartość? Liczbą lajków, które otrzymał nasz post, tym, jak wielu mamy znajomych czy ile zebraliśmy retweetów? Czy w ogóle wiemy, co tak naprawdę myślimy, dopóki nie przedstawimy naszych myśli w sieci i nie dowiemy się od innych, ile ich zdaniem są warte?''

Ogólnie uważam, że książka jest godna uwagi. Porusza ona tematy trudne dla nastolatków w wieku gimnazjalnym/licealnym. Internet - przyjaciel każdego z nas. Gorzej tylko jak ktoś ma fioła na jego punkcie, tak jak Gia. Liczą się dla niej tylko lajki, retweety i to, czy jej post jest popularny. Początkowo przedstawiono ją jako zarozumiałą nastolatkę, która chce być zawsze najlepsza. Jednak wpadając na nowe towarzystwo, dziewczyna zauważa swoje zachowanie i stara się je zmienić.

Wspomne jeszcze, że w książce tej można znaleźć naprawde świetne cytaty. No po prostu zakochałam się w nich. Przekazują nam rzeczywistość i dają bardzo dużo do myślenia <3

Prawie wcale nie przedstawiłam wam głównego bohatera, ale to i lepiej. Im mniej o nim wiecie, tym lepiej będzie wam się czytało tę książkę ! Sięgajcie po nią szybko, bo warto.

Dajcie znać czy czytaliście i co o niej sądzicie :)

A i pamiętajcie : ,,Nie jesteśmy doskonali i wcale nie powinniśmy tacy być.''

Martyna XoXo.















Udostępnij

17 komentarzy :

  1. Podobała mi się ta książka, dopóki nie przeczytałam "Chłopaka z sąsiedztwa" :-) przeczytanie obu zajęło mi jakieś 2 dni, więc pozycje idealne na leniwe popołudnia, pozdrawiam
    ucztadladuszy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również czytałam ,,chłopaka z sąsiedztwa'' i była ona tak samo świetna, jak ta. Autorka ma do tego dryg. Te rozmowy przez płot AH. :P Pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwielbiam książki z mnóstwem cytatów, które później wypisuję do specjalnego zeszyty złotych myśli :)
    Blog zapowiada się obiecująco :) Tak trzymaj :D
    Obserwuję i zapraszam do siebie
    lubieczytacrano.blogspot.com/:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł z tym zeszytem :) Dziękuję bardzo :D

      Usuń
  3. Słyszałam o tej książce, ale jak na razie uważam, że mam ciekawsze książki do kupienia i przeczytania.
    Pozdrawiam,
    Tori Czyta

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej powieści, muszę ją przeczytać!
    pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno przeczytam, recenzja super, nakłoniłaś mnie do tej książki. Jest na mojej liście "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :) Miło się robi na serduszku, POZDRAWIAM <3

      Usuń
  6. Zapewne gdybym ja podeszła do nieznajomego chłopaka na parkingu i wyjawiła mu moją prośbę to by się tak romantycznie nie skończyło haha Dlatego kocham książki, przynajmniej możemy sobie trochę rzeczy wyobrazić! Pozdrawiam cieplutko, sięgnę z przyjemnością po tę pozycję ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, u mnie zdecydowanie byłoby tak samo! ha ha. Książki, pozwalają nam przenieść się do innego świata i to jest piękne <3

      Usuń
  7. Skoro mamy taką pogodę, chyba pora sięgnąć po jakieś lekkie książki. Nigdy nie czytałam nic tej autorki, ale chętnie sięgnę po tą książkę. Recenzja bardzo zachęca.

    Pozdrawiam!
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w taką pogodę szybko się będzie czytało, a autorka moim zdaniem świetnie pisze. Polecam również ,,chłopaka z sąsiedztwa'' tej autorki, niedługo również będzie jej recenzja :) POZDRAWIAM!

      Usuń
  8. Szkoda, że nie czytam romansów, bo Twoja recenzja mnie zachęciła 😬😄💙
    Pozdrawiam: miedzykropkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można spróbować :D Pozdrawiam również :) :)

      Usuń
  9. To chyba moja ulubiona książka tej autorki. ;)
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń

Designed by Blokotek. All rights reserved.